Saturday, January 15, 2011

sayang dan cinta tak bererti dia perlu jadi milik kita


salam , hye . today faya tak kemana , just stay rumah tolong ibu . wahwah , keje rumah nie pun memang banyak . penat juga la hendak memberesnya . hee ~ faya mahu open entry dengan topik , SAYANG TAK BERERTI DIA PERLU JADI MILIK KITA . 

herm , topik yg faya nak sgt kongsi kat sini coz tak leyh nak kongsi ngn other peple . Nanti ade yg terase . Apa yg faya cuba sampaikan , kalau sayang sangatsangat dekat seseorang adakah bermakna dia perlu jadi milik kita ? tanyatanya dkt akk senior , ini konkusi yg dapat faya share disini . 

Cinta tidak semestinya memiliki . Cinta adalah memberi tanpa mengharapkan balasan . Bukankah kebahagiaan insan yang kita cintai juga menjadi sebahagian daripada kebahagiaan kita . =)
Andainya rasa cinta itu tidak berbalas , teruskanlah langkahmu . perjuangkanlah cintamu . jangan berhenti untuk bercinta dan jangan pernah putus asa . kerana cinta itu anugerah , dan pastinya ia lebih diyakini dengan cnta kepadaNYA . Biarlah insan yang kita cintai itu bahagia walaupun bukan dengan kita . Kerana bahagia nya adalah kebahagiaan kita , dukanya juga adalah duka kita .dan hadiah yg paling bermakna untuknya pastilah sekudus doa yang tak pernah pututs daripada kita agar dia bahagia dunia dan akhirat dan kukuhkan lah cinta mu kepada ALLAH . pasti dia lebih mengerti hatimu . Perlahanlahan kau lepaskan cinta itu pergi , maka dengan perlahan kesakitan yang kau alami akan hilang . sentiasa berusaha untuk menjadi lebih baik dari yg sebelumnya agar kita menjadi insan yg lebih memahami dan redho .Cinta itu hanya sementara manakala cinta kepada tuhan yg esa adalah abadi . maka dengan itu , sentiaa mempertingkatkan cinta kepada tuhan dan kemudian insanNYA . kerana setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya . dan hanya ALLAH yg tahu apa yang terbaik untuk kita yang bergelar HAMBANYA ini . jadi redholah sekiranya cinta itu bukan milikmu . tapi bersyukur lah kerana tuhan memberi kau kesempatan untuk mencari seorang insan yang benarbenar dan mampu membawa kau kejalan yang DIA redhoi dan BENAR . ! 

yes , inilah konkusi yg dpt faya buat . mmg benar apa yang berlaku pasti ade hikmahnye , dan setiap kejadian yang berlaku pasti ade penjelasannya . dan itu hanya tuhan yang tahu . dan kita sebagai hambanye hanya mampu berdoa untuk diberi petunjuk dalam meneruskan harihari dengan rahmatnye . amin . 
 
p/s : insyaallah faya akan sedaya upaya =) tak perlu menangis atau sedih . kerana ini semua sudah suratan . haha =P (jiwang ka ? aisey sekalisekala . )

0 Shout:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com